Persondatapolitik (GDPR) for Foreningen af Danske Vinimportører (foreningen) Persondataforordningen
Foreningen respekterer behovet for beskyttelse og forsvarlig behandling af personlige oplysninger i overensstemmelse med Persondataforordningen. Vi arbejder ud fra følgende principper:
Har du spørgsmål til vores behandling af dine personlige data, er du meget velkommen til
at sende os en mail på kontakt@forvin.dk
Nedenfor kan du læse mere om, hvordan vi indsamler, beskytter og anvender dine personlige oplysninger.
Ordrebehandling:
For at du kan oprette en ordre med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse. Vi registrerer ingen følsomme personoplysninger.
Når der indsamles personoplysninger via vores website til medlemsansøgninger, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Cookies:
Vi bruger ikke personhenførbare cookies. Det betyder, at vi ikke gemmer personoplysninger i cookies. Hvis du vil vide hvordan cookies kan slettes/blokeres, henviser vi til http://minecookies.org/cookiehandtering
Vi bruger logstatistik på www.forvin.dk og www.find-din-vin.dk. Det betyder, at et
statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange
besøgende vores website har haft, hvor de kommer fra samt på hvilken del af websitet, de
søger på m.v.
Nyhedsbrev:
Nyhedsbreve udsendes udelukkende til foreningens medlemmer.
Databeskyttelsesloven giver medlemmerne nogle rettigheder
Ved vores behandling af dine personoplysninger har du følgende rettigheder:
Vi håndterer henvendelser vedr. alle ovenstående rettigheder manuelt. Husk at oplyse dit fulde navn og e-mail, hvis du kontakter os. Du kan kontakte os på kontakt@forvin.dk. Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig meget teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger eller noget, som ville være ekstremt upraktisk.
Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette uden beregning, undtagen hvis det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig destruktion. Det er ikke sikkert, at oplysninger fjernes fra vores sikkerhedskopi systemer før opbevaringsfristen udløber.
Du har retten til at klage til Datatilsynet. Det kan ske ved brev til Datatilsynet, Borgergade 28, 5. sal, 1300 København K eller via Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk/
Overholdelse og samarbejde med tilsynsmyndigheder:
Vi gennemgår periodisk vores egen overholdelse af vores persondatapolitik. Hvis vi modtager formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen. Vi samarbejder med de relevante lovgivende myndigheder, f.eks. datatilsynet, om at løse klager vedrørende overførsel af personlige data, som vi ikke kan løse direkte med vores brugere.