05/10/2021
En arbejdsgruppe under bestyrelsen har de seneste måneder arbejdet intenst på at definere projektet og indhente tilbud på konstruktionen. Bestyrelsen har den 28. september godkendt arbejdsgruppens oplæg inkl. omkostninger og økonomimodel.
Der er tale om en betydelig investering på ca. 110 T DKK samt betydelige beløb til markedsføring. Derfor har bestyrelsen besluttet, at der skal afholdes on-line-medlemsmøder for at efterprøve tilslutningen til projektet. Det er en forudsætning for igangsætningen, at mindst 20 medlemmer giver tilsagn om at deltage i første “heat”. Salgsportalen forventes at kunne sættes i drift omkring 1. april 2022, men vil kræve nogen forberedelse fra de tilsluttede medlemmer, primært med levering af data om de vine der udbydes
Baseret på det survey, som blev udsendt tidligere på året, bør der være basis for at en stor del af medlemmerne kan komme på salgsportalen.
Der afholdes 2 ens on-line-medlemsmøder, 13. oktober og 19. oktober 2021, begge dage kl. 17:00-18:30. Du kan frit vælge, hvilket du vil deltage i.
Du kan tilmelde dig her: https://www.find-din-vin.dk/tilmelding-til-online-moede/
Vi ser frem til at præsentere projektet og høre jeres kommentarer.
Der står en nyhed på hjemmesiden om at DSV har reguleret (det betyder “hævet”) priserne for lastbilfragt til Danmark. Stigningerne ligger i intervallet 8-10%. De nye rater ligger på den lukkede del af hjemmesiden.
Som I måske har bemærket, er transportmarkedet meget presset i øjeblikket, hvor transportfirmaerne kæmper mere om ressourcerne (lastbiler og chauffører) end om kunderne. Der er simpelthen ikke tilstrækkelig transportkapacitet på markedet.
Der har også været prisstigninger på emballage, så I bør hver især overveje, om jeres udsalgspriser skal reguleres.
Arbejdsgruppen om fordelsaftaler forventer at kunne udsende en ny fordelsaftale om distribution med postnord indenfor de næste uger.